- 1990 - Falun, Dalarna -

söndag 2 september 2012

Den 35e helgen på året skulle vara lugn, och det var den för det mesta.
En lugn helg för mig annars innebär att jag är sängliggandes och kollar på film, en lugn helg nu innebar att det inte var lika mycket alkohol inblandat som te.x. förra helgen.

I fredags gick jag hem till mamma och hängde hos henne i några timmar. David kom dit och senare även Daniel. De lödde kablar och experimenterade, sen drog vi hem. Jag vet inte varifrån alla människor kom, men våran lilla tvspelskväll joinades av Patrik, Victor, Ante, Rogga, Oskar + 3 till. Så helt plötsligt var vi 11 pers, och väldigt få av oss drack öl. Det var iallafall en trevlig kväll. Patrik drog till borlänge och strax innan 3 skrev han till mig att han ville ha skjuts hem. Det slutade med att jag och Victor åkte och hämtade honom, virrade bort oss i Borlänge en liten stund, sen kom vi hem och jag fick besök som jag pratade med till halv 5 då det fanemig var dags att sova.

Jag ställde klockan på 9 men vaknade av mig själv halv 9. 4h sömn och min kropp ansåg att jag var utvilad. Tack, superkroppen. Jag duschade, åt, fixade och donade. Strax innan 12 åkte jag och Daniel och hämtade upp Patrik, åkte och handlade och drog till Vika och kollade när Offe, Linus och en massa andra körde gräsrace i skoter!
Offe:)
Linus mfl
Det var löjligt mycket getingar där, jag blev stucken på armen och fick en allergisk reaktion vilket resulterade att jag fick åka till akuten. Det gick dock ner och jag tyckte själv att jag var frisk nog att dra hem, då skrev de av mitt besök och lät mig gå.
Vi (fortfarande jag, Daniel och Patrik) åkte till ica och handlade och for hem till oss och käkade tacos! David var också med och senare anslöt sig även Moa, Helena, Victor, Ante, Erik och Johan. 
Jag blev bitter under kvällen, men det botades när jag fick ut och åka motorcykel med Victor och Ante! Yaaaay, helt galet roligt var det! Och efter vi bytt ut Victors motorcykel mot en bil fick jag även tillbaka mitt efterlängtade halsband som herr Rehn hade! Så kvällen slutade bra. 
Det blev en del tvspel, gåtor och kassa "roliga" historier med Victor, Ante, Patrik och Johan innan alla fick lov att gå så jag kunde sova. 

Men jag lär väl tacka alla fina människor för denna helg som jag nu ska avsluta i så mycket stillhet som möjligt, helst sängliggandes och med några filmer som sällskap. 

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar