- 1990 - Falun, Dalarna -

måndag 13 augusti 2012

Kort, snabbt inlägg

Bara som uppdatering eftersom jag inte hunnit skriva någonting de senaste dagarna!

I fredags var jag med Moa på stan en sväng, sen hemma hos mig där vi fick sällskap av Offe och Alex. Det dracks några öl sen gick Moa hem och de andra två drog också. Jag blev ensam i lägenheten och gick och la mig och sov.

På lördagen gick jag hem till min mor och åt brunch, sen vandrade jag ner till båtklubben och träffade pappa och Lissi. Jag hjälpte till att styla min far (åh gud, jag ska lägga upp bilder imorgon om jag hinner!) eftersom han skulle ta emot båtar på Poker Runn. Drack en massa vin, träffade en massa folk och åkte sedan ut på sjön med fina vänner. Spenderade kvällen på båten med bra folk, bra musik och helt okej öl! Sen blev jag bitter och less och drog hem så fort det var nära land nog att hoppa till säkerhet.

Gårdagen spenderades till mesta del i sängen. Jag sov hela dagen, tänkte över beslut jag tagit i livet och försökte planera framtiden. Det gick sådär, det var roligare att spela sims.

Imorse gjorde jag någonting jag aldrig gjort förr och förhoppningsvis aldrig kommer göra igen.
Vad det är tänker jag aldrig någonsin berätta såhär öppet, eftersom jag inte är en sån människa.
Men det innehöll bl.a. en kurator, djupa samtal och piller (ja, jag föredrar att detta får mig att låta som någon slags druggie)
Efter jag var klar med allting på morgonen åkte jag och handlade med mor, fick i mig en jäädrans stor macka som lunch, åkte hem och vilade, tog tag i allt och beställde böcker (plus en donkey kong-hoodie och en nyckelring), skickade in studieförsäkran osv osv, allting för att slippa ha några mer måsten.
Sen träffade jag Moa, gick hem till mamma som drog iväg och jobbade, bakade tårta egentligen helt utan anledning (dock kom vi på några, bara för att), gick hem till mig, vaxade bröstet på Daniel (detta finns på film), åt tårta och sen gick Moa hem. Jag satte mig då och spelade sims en stund, och sen har jag mest kollat runt på det kära internätet.

Imorgon ska jag försöka träffa Lovisa om hon får tid till övers, sen har jag lite fix på onsdag. I övrigt tänker jag nog mest bara ta det lugnt tills jag börjar plugga igen på måndag. Jag behöver lugn och ro.
Jag behöver dessutom mina pengar! Hallå csn!? Jag behöver verkligen köpa mat. Imorgon har jag iallafall en risifrutti med körsbärssylt till frukost, YAY. Jag har apelsinjuice också, som jag fick råd med efter jag pantade häromdagen. Jag är så duktig på att vara fattig! Men inte fan är det kul inte.

Nu ska jag somna till "I rymden finns inga känslor", invirad i den tröja som luktar godast av alla i detta rum.

Drömma, önska, tänka, tycka, må, känna, vara, inse, tro. osv osv osv.
Love is all around, woop!

Fan, nu blev det ju inte så kort inlägg ändå..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar