- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 5 september 2012

Älskade Bubo!

Nu tänker jag klaga ännu mer! Vilka är dessa jävla mähän som tänker ta bort den maskot som de senaste generationerna ungar här i stan känner till och älskar?
Jag har gosedjur hemma från barnens skidspel när jag var liten, Bubo prydde min hylla ovanför sängen i många många år. Och nu tänker de ta bort honom inför Skid-VM 2015 och istället ta in någonting som "har en stark förankring hos folket". Men vad fan! Vårat landskapsdjur är en berguv, så vad passar bättre!?
Jag är faktiskt riktigt arg över detta, och jag är så glad över kommentarerna från folk som känner som jag gör. Även omröstningen visar att folket vill ha kvar våran älskade Bubo.

Det här betyder endast en hel massa mer utgifter från kommunen, alltså pengar som egentligen inte ens existerar utan måste lånas från olika håll för att kunna förverkliga alla de här dumma jävla idéerna som Falu Kommun kommer med stup i kvarten. Jag förstår inte varför vi ens ska ha Skid-VM när vi egentligen inte har råd att betala för de nya hoppbackarna som ska byggas. Falu kommun i ett nötskal, jo jag tackar jag.


http://www.dt.se/nyheter/falun/1.5063361-haag-och-kalla-i-juryn-nar-ny-vm-maskot-ska-utses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar