- 1990 - Falun, Dalarna -

tisdag 13 november 2012

Tisdag

Skön dag! Idag har jag sovit halva dagen, ändå känns det som att jag har fått en del gjort.

Jag kunde inte sova inatt tack vare att detta hus är så jävla lyhört att det hela tiden lät som någon försökte bryta sig in hos mig, fast det bara var någon granne som höll på med något hemma hos sig. Jag somnade först kring 5 på morgonen och vid 7 fick jag sällskap av Victor.
Jag gick upp en bra stund innan honom, först en gång när jag fick ett samtal av Micke och sen för att gå till konsum och handla. Jag väckte Victor med frukost på sängen och när han vid halv 3 till slut orkade gå upp drog han iväg och jag satte mig och skrev uppsats.
Jag lyckades (genom att ta bort det jag kände var minst nödvändigt) hålla mig till strax under gränsen på 1500 ord och blev nöjd trots att jag faktiskt stressade mig igenom hela skrivandet. Fingrarna brann, det kändes som att min hjärna skulle smälta och jag var riktigt slut i huvudet när jag äntligen var färdig.
Som om det inte var nog läste jag igenom allt inför den uppgift som ska vara inne nästa måndag, och imorgon hade jag väl tänkt att faktiskt skriva den också. En debattartikel om ämnet "allas lika värde", kan inte vara allt för svårt.

Sen blev det en lååång dusch, ett par nya serier-jag-följer-avsnitt, nagelfix med fransk manikyr (jag börjar verkligen bli stabilare på handen nu!) och en stunds tv. Jag vet inte om jag har varit snabb och effektiv eller om tiden bara gått jävligt sakta. Men det är lite mer än 5 timmar sen Victor drog härifrån, fast det känns som minst 12 med tanke på allt jag gjort sen dess.

Nu behöver jag bara käka något sen blir det läggdags. Imorgon ska jag till studievägledningen och greja samt svänga förbi biblioteket och låna en bok som jag ska recensera om 2 veckor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar