- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 13 mars 2013

Varför dras jag till att skriva här idag när jag ändå inte har någonting att skriva?
Nu har jag varit ensam i 5h, det känns som en vecka. Jag funderar på att bara lägga mig ner och sova, jag är så trött, mitt huvud gör så ont, min nacke är så stel, jag bara klagar ändå. Imorgon kan bli en bättre dag. Imorgon ska jag plugga och eventuellt träffa Veronica.


Jag har varit nykter i 1 månad och 1 vecka, vilket är det längsta jag varit nykter på.. jag minns inte. Så illa är det. Jag ska fortsätta vara nykter, alkohol ställer ändå bara till problem och drar upp en massa ärr och negativa tankar. Alkohol har i varje fall den verkan på mig, hur det är på andra vet jag inte. Jag har blivit mindre och mindre sugen på alkohol och fest efter att ha träffat snorfulla småfjortisar som lätt skulle kunna överrösta en metalkonsert med sina gälla röster, folk som inte kan prata normalt och är på väg att spy, som tjafsar och är helt fuckade i skallen.

Att man ens utsätter sig för det själv, det är ren idioti.



Jag har dessutom varit rökfri över 8 månader och jag har inte druckit kaffe på 1 år och 9 månader. Hah, fuck you addictions! Nu är det bara snusandet jag ska sluta med, och kanske redbullen och de kassa matvanorna. Kanske. Ett steg i taget mot ett sundare liv, eller?

älskade<3
Efter 3 veckor utan min färgbomb har jag äntligen slängt i lite i håret igen och det är sådär snyggt, nästan rubinrött, igen! Som plåster på såren liksom. Fab! Jag ska måla naglarna också, har inte brytt mig om dem det minsta de senaste veckorna. Eller, brytt mig har jag gjort. Men jag har inte kunnat göra något åt det. Att greja med sitt utseende är guld när man mår dåligt, då känner man sig iallafall snygg och fräsch!

Nu vill jag bara ha ordning på allting, bli klar med plugg och se till att få en inkomst igen så allting löser sig, och sen åka tillbaka till Andreas. Jag saknar honom så mycket, så otroligt jävla mycket. Men snart är jag i hans armar igen och tills dess har jag iallafall hans tröja att mysa in mig i.


Nej, huvudvärk. Bli inte värre nu! fuck. ipren, vatten, sömn. Det är vad som behövs nu. Kanske ska ringa mamma och gråta lite så hon köper med något gott hem till mig också. Eller så gör jag varm choklad, eller te, eller någonting. Jag måste unna mig något gott och pyssla om mig själv så jag imorgon har energi nog att vara en bättre och mer välmående människa trots omständigheterna. Jag hatar att låta såhär emo, jag gillar mig själv mer när jag är glad och mår bra. Jag ska nog se till att jag blir så glad jämt igen, vad som än krävs för att komma dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar