- 1990 - Falun, Dalarna -

lördag 14 juni 2014

Jag är lyckligare nu.

"Never regret something that once made you smile" finns det ett citat som går. Men jag tror inte på det. När man en gång varit lycklig för någonting som senare visat sig vara allt annat än man då trodde det var, då har man all rätt i världen att önska att det aldrig någonsin hänt. För det är precis vad jag gör. Idag är en helt vanlig fredag och jag har hunnit med att ta hand om mig själv, umgåtts med mamma, hälsat på pappa och Lissi och spontant hamnat på ett superfint öl/kortspel-häng med Patrik, Moa och Daniel. Det var aldrig möjligt då, under den där tiden. Jag var så låst, jag glömde bort mig själv och vad Jag mådde bäst av. Jag levde för någon annan och satte dens intressen och önskemål före mina. Mitt eget liv var så lång bort i horisonten att det knappt var synbart. Nu är jag istället nummer 1 i mitt liv, min saga, min framtid. Dock inte på ett plan som gör mig egoistisk, utan sådär lagom mycket. Energin som blir över lägger jag på de som faktiskt förtjänar det, de som alltid finns där, de som aldrig skulle höja upp mina brister och trycka ner mig tills mitt psyke är i botten. Jag har lärt mig så mycket av allt som hänt. Jag har lärt mig att uppskatta, och älska, Falun. Jag har lärt mig vad som är värt att leva för, vad som gynnar både mig och andra. Jag kommer aldrig vara någons slav igen, jag kommer aldrig sjunka till den nivån. Jag är starkare än någonsin, jag är Jag, jag tar varje dag som den kommer och försöker se det fina i allt som mina dagar erbjuder mig. Jag kom ur det här som en ny person. Jag kom ur det här lyckligare än någonsin. Jag kom ur det här.. och det är ett av de bästa val jag gjort i livet. Jag älskar mitt liv, jag älskar min familj, jag älskar mina vänner och viktigast av allt - jag älskar mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar