- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 11 juni 2014

När jag var på bemanningsmöte i tisdags kom en tjej in och sa "jag söker en Emma Funck. Du har telefon!". I telefonen var Lissi som frågade om jag ville ta ett fullt sommarschema istället för att gå som timvikarie, eftersom en annan tjej inte längre ville. Självklart sa jag ja och redan ett par timmar senare var jag på min första introduktionsdag. Jag slutade 22, trött som ett as, och åkte och handlade med mamma. Jag somnade väl kring 11-12 och vaknade x antal gånger under natten eftersom råttorna bestämt sig för att vara vakna och busa.. hela natten. Jag borde inte sovit i vardagsrummet.. Jag kom iallafall upp 05.30 och gjorde mig iordning, gick hem till Lissi och åkte med henne 06.15, fast jag egentligen började halv 8. Idag har jag haft en toppendag på jobbet och lärt känna nya människor. Mina kollegor är verkligen fantastiska och jag klickade med flera av dem direkt! Mina fötter valde dock att ge upp efter den här dagen (eftersom vi går runt flera bostadsområden hela dagarna) så när jag slutade vid 3 åkte jag hem, handlade med mamma och gick sen och la mig en stund. Jag vaknadr vid 6 igen, tog ett långt massagefotbad och en välförtjänt dusch och resterande timmar tog jag det så lungt som möjligt. Imorgon har jag min sista introduktionsdag 7-15, sen är jag ledig på fredag och jobbar själv första gången (även om jag gjorde det litegrann idag med) på lördageftermiddagen. Jag hoppas att jag ska klara det, allt det här med att hitta rätt adresser och så.. men det ska nog gå!

Nu är klockan 10 och mitt larm går 05.30 imorgon med. Det innebär sömn, en förhoppningsvis djup sådan nu när jag sover på rätt ställe och inte vid råttorna!

Jag behöver fotmassage! Anyone?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar