- 1990 - Falun, Dalarna -

måndag 21 juli 2014

Halv 1.. Jag har äntligen lyckats varva ner någorlunda efter en hektisk söndagkväll på jobbet som slutade med övertid. Klockan var närmare halv 11 när jag kom därifrån och jag var tröttare än någon annan. Eller ja, vi var nog lika trötta alla som jobbade ikväll, vilket märktes väl på alla konstiga idéer vi fick för oss och allt vi sa och gjorde fel när det äntligen var dags att gå hem.
Jag var idag på väg ut från ett besök då personen jag var hos ropade "men du, du ska väl inte ha de där blå sakerna på fötterna när du går?", hade jag inte blivit påmind hade jag nog gått runt med plastgrejer över skorna resten av kvällen..

Nu ska jag krypa ner i sängen och njuta av några timmar sömn innan Moa dyker upp för lite frukost och ledig-dag-häng.

Idag har jag experimenterat med mat för att se vad mina små guldklimpar till rådisar gillar. Imorse fick de jordgubbsyoghurt, vilket var populärt. Skinka fick de också smaka men de verkade bara tycka det var konstigt. När jag kom hem från jobbet fick de bananyoghurt, som de blev helt exalterade över, och kokt ägg med skal! De äter nog det mesta de där små liven men jag är väldigt noga och googlar runt på vad de får och inte får äta, jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om jag matar dem med något de mår dåligt av.

Nu tänker jag sova, drömma om något fint och vara jävligt nöjd med att jag har ledig måndag efter tre rätt krävande helgkvällspass. I helgen är jag också ledig, och på fredag har jag planerat in heldag med min älskade kusin Johanna. Om mindre än tre veckor är hon 18 år och får följa med mig ut på krogen. Det är verkligen heelt sjukt! Jag känner mig så gammal.. 96or på krogen.. 94or på systemet.. ujujuj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar