- 1990 - Falun, Dalarna -

tisdag 9 september 2014

.....

Det är få saker som kan mäta sig med att efter en lååång dusch ligga under täcket i en nybäddad säng i ett nystädat rum medan man får en massa fina godnatt-meddelanden som väcker dedär fjärilarna som bor i ens mage. Just nu mår jag så jäkla bra. Jag är nästan frisk och imorgonbitti ska jag jobba!
Den här dagen har jag bara tagit hand om mig själv och hushållet. Jag har tvättat Allt, rensat, städat, diskat och lagat mat. Det kändes behövligt att få lite ensamtid då jag spenderar nästan varenda vaken timme med andra människor.. det är så det känns iallafall. Jag älskar de jag har i min omgivning men ibland måste man stanna upp och fokusera på sig själv lite. Och den här dagen gav verkligen resultat!
Jag bestämde mig för att om jag ska komma någonstans måste jag rycka upp mig själv och ta tag i mina problem. Därför packade jag idag upp mina väskor, efter fyra månader, och la in alla kläder och allt i lådor och garderober. För även om jag inte har mitt egna hem så har jag faktiskt ett temporärt hem där jag trivs (för det mesta), och istället för att vara ängslig över allt jag inte har tänker jag vara nöjd och ta vara på det livet faktiskt gett mig än så länge. Allt det andra kommer sen, när ödet anser att jag är redo för det. Allt kommer ordna sig i slutändan, det vet jag. Just nu är jag pepp på livet, mycket tack vare allt puttinutt en person öser över mig och alla terapisamtal jag har med en fin vän om dagarna. Jag har genom samtalen börjat se mig själv på ett annat sätt, börjat tänka mer positivt och dag för dag lär jag känna mitt inre mer och mer. För det är jag evigt tacksam.
Somsagt jobb imorgon och förhoppningsvis på torsdag och fredag med. Jobb på lördag sen personalfest! Så taggad! Och förhoppningsvis jobb på söndagkväll med.
25e ska jag till sjukgymnasten igen eftersom jag var sjuk när jag hade mitt senaste besök, och dagen därpå hoppas jag så innerligt på att få besök. Åh.. låt det inte gå åt skogen nu! Jag orkar inte sakna mer..
Sömn, äntligen! 5:45 ringer klockan imorgon, då vill jag vara pigg!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar